⏱️ Czas i Miejsca Akcji
- Czas Akcji: Średniowiecze.
- Gród: Średniowieczna osada obronna oznaczająca wczesne średniowiecze.
- Miejsca Akcji:
- Tereny słowiańskie.
- Gród kasztelana Mirmiła (Mirmiłowo).
- Chatka Jagi nad jeziorem.
- Puszcza.
- Zamek zbójcerzy.
- Szkoła Latania na Łysej Górze.
🧑🤝🧑 Bohaterowie
Główni Wojowie Mirmiła
Postać
Kajko
Kokosz
Kim Jest / Wygląd
Wój Mirmiła. Niski, szczupły, czarnowłosy, zawsze w czerwonej czapce.
Wój Mirmiła. Otyły , wysoki , ma duży nos. Nosi różową koszulkę.
Cechy Charakteru
Rozsądny , sprytny , pomysłowy, twardo stąpa po ziemi, odważny , lojalny wobec władcy , przewidujący.
Lojalny , porywczy , łakomy , bywa tchórzliwy i przesądny
Władcy i Rodzina
Mirmił:
- Kim jest: Kasztelanem w Mirmiłowie.
- Cechy charakteru: Pantoflarz , uparty , skupiony na sobie , nieodporny na ból.
Lubawa:
- Kim jest: Żona Mirmiła.
- Cechy charakteru: Ma dystans do niektórych spraw. Kocha męża i próbuje mu pomóc. Jest inteligentna i pomysłowa.
- Stosunek do męża: Dominowała Mirmiła, jest nadopiekuńcza wobec męża. "Ona nosi spodnie" w tym domu.
Zbójcerze i Czarownice
- Hegemon:
- Kim jest: Dowódca zbójcerzy.
- Cel: Zdobycie Mirmiłowa.
- Cechy charakteru: Zawzięty , odważny , zazdrosny , agresywny , sprytny.
Jaga:
- Kim jest: Czarownicą, ciotką Kokosza.
Łamignat:
- Kim jest: Zbójnik, mąż Jagi.
- Znaczenie fujarki: Jaga dała mu fujarkę, gdy poczuł, że jest słaby. Fujarka miała dać mu siłę. Dzięki temu, że wierzył w nią, dodawała mu sił (choć naprawdę nie działała).
🖼️ Cechy Komiksu
Komiks to forma graficzna łącząca rysunek z tekstem literackim.
- Forma: Historia opowiadana za pomocą następujących po sobie obrazków i jest serią pojedynczych scen.
- Tekst: Wypowiedzi i myśli bohaterów umieszczone są w dymkach , a narracja jest krótka.
- Cechy: Zróżnicowanie czcionki oraz dymków w zależności od tego, kto i w jaki sposób się odzywa.
- Język: Stosowanie wyrazów dźwiękonaśladowczych.
- Cykle: Często powstają całe serie komiksowe.