Rozwiąż oficjalny arkusz CKE online z natychmiastową weryfikacją odpowiedzi lub pobierz PDF. Przećwicz każde zadanie i przygotuj się skutecznie do matura podstawowa.
Dodatnia liczba \(a\) stanowi \(80\%\) liczby \(b\).
Liczba \(b\) stanowi
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Liczba \((\sqrt{32} - \sqrt{2})^2\) jest równa
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Liczba \(\frac{5^{12} + 5^{13} + 5^{14}}{5^{12}}\) jest równa
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Liczba \(\log_3 108 - 2\log_3 2\) jest równa
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Dla każdej liczby rzeczywistej \(x\) wartość wyrażenia \((3x + 2)^2 - (2x - 3)^2\) jest równa wartości wyrażenia
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Dana jest nierówność
\(3 - 2(1 - 2x) \ge 2x -17\)
Wybierz rysunek, na którym poprawnie zaznaczono na osi liczbowej zbiór wszystkich liczb rzeczywistych spełniających powyższą nierówność.
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Równanie \(2x(x + 3)(x^2 + 25) = 0\) w zbiorze liczb rzeczywistych ma dokładnie
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Na rysunku, w układzie współrzędnych \((x, y)\), przedstawiono wykres funkcji \(f\).

Kliknij, aby powiększyć
Dziedziną funkcji \(f\) jest przedział
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Na rysunku, w układzie współrzędnych \((x, y)\), przedstawiono wykres funkcji \(f\).

Kliknij, aby powiększyć
Funkcja \(f\) jest rosnąca w przedziale
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Funkcja liniowa \(f\) jest określona wzorem \(f(x) = (3 - m)x - 4\).
Funkcja \(f\) <u>nie ma</u> miejsca zerowego dla \(m\) równego
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Ciąg \((a_n)\) jest określony wzorem \(a_n = (n + 3)(n - 5)\) dla każdej liczby naturalnej \(n \ge 1\).
Liczba wszystkich ujemnych wyrazów tego ciągu jest równa
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Dany jest ciąg geometryczny \((a_n)\) określony dla każdej liczby naturalnej \(n \ge 1\), w którym \(a_1 = 27\) oraz \(a_2 = 9\).
Czwarty wyraz ciągu \((a_n)\) jest równy
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Kąt \(\alpha\) jest ostry i spełnia warunek \(\sqrt{3} \tg\alpha = 2\sin\alpha\).
Cosinus kąta \(\alpha\) jest równy
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Dany jest trójkąt prostokątny \(ABC\), w którym bok \(BC\) jest przeciwprostokątną, punkt \(D\) jest środkiem przyprostokątnej \(AB\) oraz \(|AB| = 6\) i \(|CD| = 5\). Oznaczmy kąt \(ADC\) przez \(\alpha\), natomiast kąt \(ABC\) – przez \(\beta\) (zobacz rysunek).

Kliknij, aby powiększyć
Tangens kąta \(\alpha\) jest równy
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Dany jest trójkąt prostokątny \(ABC\), w którym bok \(BC\) jest przeciwprostokątną, punkt \(D\) jest środkiem przyprostokątnej \(AB\) oraz \(|AB| = 6\) i \(|CD| = 5\). Oznaczmy kąt \(ADC\) przez \(\alpha\), natomiast kąt \(ABC\) – przez \(\beta\) (zobacz rysunek).

Kliknij, aby powiększyć
Sinus kąta \(\beta\) jest równy
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Punkty \(A\), \(B\) oraz \(C\) leżą na okręgu o środku w punkcie \(O\). Miara kąta \(BCA\) jest równa \(50\degree\) (zobacz rysunek).

Kliknij, aby powiększyć
Miara kąta ostrego \(ABO\) jest równa
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
W trójkącie równoramiennym \(ABC\) dane są: \(|AC| = |BC| = 4\) i \(|AB| = 3\). Na boku \(BC\), między punktami \(B\) i \(C\), wybrano taki punkt \(D\), że trójkąty \(ABC\) i \(BDA\) są podobne (zobacz rysunek).

Kliknij, aby powiększyć
Odcinek \(BD\) ma długość
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Dany jest trójkąt \(ABC\), w którym \(|AB| = 11\), \(|BC| = 12\) oraz \(|\measuredangle ABC| = 60\degree\) (zobacz rysunek).

Kliknij, aby powiększyć
Pole trójkąta \(ABC\) jest równe
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
W układzie współrzędnych \((x, y)\) proste \(k\) oraz \(l\) są określone równaniami
\(k: y = (m − 2)x + 5\) \(l: y = -4x + (m + 3)\)
Proste \(k\) oraz \(l\) są równoległe, gdy liczba \(m\) jest równa
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
W układzie współrzędnych \((x, y)\) dany jest kwadrat \(ABCD\), w którym \(A = (4, −1)\). Przekątne tego kwadratu przecinają się w punkcie \(S = (1, 3)\).
Przekątna kwadratu \(ABCD\) ma długość
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Objętość sześcianu jest równa \(729\).
Długość przekątnej tego sześcianu jest równa
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Dany jest ostrosłup prawidłowy czworokątny \(ABCDS\) o podstawie \(ABCD\). Długość krawędzi podstawy tego ostrosłupa jest równa \(10\). Wysokość tego ostrosłupa jest trzy razy dłuższa od krawędzi podstawy.
Wysokość ściany bocznej poprowadzona z wierzchołka \(S\) do krawędzi podstawy \(AB\) tego ostrosłupa jest równa
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Wszystkich liczb naturalnych trzycyfrowych nieparzystych, w których zapisie dziesiętnym występuje dokładnie jeden raz cyfra \(0\), jest
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
W pudełku znajdują się wyłącznie kule białe i czerwone. Kule różnią się jedynie kolorem. Stosunek liczby kul białych do liczby kul czerwonych jest równy \(3\ : \ 5\). Z pudełka losujemy jedną kulę.
Prawdopodobieństwo wylosowania kuli białej jest równe
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Średnia arytmetyczna siedmiu liczb: \(1, 2, 3, 4, 5, x, y,\) jest równa \(3\).
Suma \(x + y\) jest równa
Wybierz odpowiedź:

Zobacz rozwiązanie
Rozwiąż nierówność
\(3(2x^2 + 1) < 11x\)

Zobacz rozwiązanie
Wykaż, że dla każdej liczby rzeczywistej \(x \ne 0\) i dla każdej liczby rzeczywistej \(y\) prawdziwa jest nierówność
\(5x^2 + 2y^2 > 2xy\)

Zobacz rozwiązanie
Zarząd firmy wydzielił z budżetu kwotę \(1\ 200\ 000\) złotych łącznie na projekty badawcze dla dwóch zespołów: A i B. W pierwszym półroczu realizacji tych projektów oba zespoły wykorzystały łącznie \(146\ 700\) złotych – zespół A wykorzystał \(13\%\) przyznanych mu środków, a zespół B wykorzystał \(11\%\) przyznanych mu środków.
Oblicz kwotę przyznaną zespołowi A na realizację projektu badawczego.

Zobacz rozwiązanie
Wyznacz wszystkie wartości \(m\), dla których trzywyrazowy ciąg
\((2m + 11,\ m^2 + 3,\ 5 - m)\)
jest arytmetyczny.

Zobacz rozwiązanie
Na diagramie przedstawiono wyniki sprawdzianu z matematyki w pewnej klasie maturalnej liczącej \(24\) uczniów. Na osi poziomej podano oceny, które uzyskali uczniowie tej klasy, a na osi pionowej podano liczbę uczniów, którzy otrzymali daną ocenę.

Kliknij, aby powiększyć
Oblicz średnią arytmetyczną oraz medianę ocen uzyskanych z tego sprawdzianu przez uczniów tej klasy.

Zobacz rozwiązanie
Dane są dwa zbiory: \(X = \{1, 3, 5, 7, 9\}\) oraz \(Y = \{2, 4, 6, 8\}\). Losujemy jedną liczbę ze zbioru \(X\), a następnie losujemy jedną liczbę ze zbioru \(Y\) i tworzymy uporządkowaną parę liczb \((x, y)\), gdzie \(x\) jest liczbą wylosowaną ze zbioru \(X\) oraz \(y\) jest liczbą wylosowaną ze zbioru \(Y\).
Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia \(A\) polegającego na tym, że suma \(x + y\) wylosowanych liczb będzie liczbą podzielną przez \(3\).

Zobacz rozwiązanie
Funkcja kwadratowa \(f\) jest określona wzorem \(f(x) = ax^2 + bx + c\). Zbiorem wartości funkcji \(f\) jest przedział \((-\infty, 6\rangle\). Parabola, która jest wykresem funkcji \(f\), przechodzi przez punkty \(A = (−1, 3)\) i \(B = (5, 3)\).
Oblicz wartość współczynnika \(c\).

Zobacz rozwiązanie
Tworząca stożka ma długość \(8\). Kąt rozwarcia tego stożka ma miarę \(120\degree\).
Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej tego stożka.

Zobacz rozwiązanie
W układzie współrzędnych \((x, y)\) punkty \(A = (-2, -1)\), \(B = (0, 0)\) oraz \(C = (4, 8)\) są wierzchołkami trapezu prostokątnego \(ABCD\) o podstawach \(AB\) i \(CD\). Kąt \(DAB\) jest prosty.
Oblicz współrzędne punktu \(D\) oraz długość odcinka \(BD\).

Zobacz rozwiązanie







































